Obowiązkiem ucznia jest podjęcie aktywności określonej przez nauczyciela, zapoznanie się ze wskazanym materiałem i potwierdzenie tego w sposób zgodny z ustaleniami nauczyciela oraz wykonywanie poleceń. Zadania do wykonania przez uczniów będą przekazywane przez poszczególnych nauczycieli w dni nauki w godzinach od 8.00 do 15.00, w indywidualnych przypadkach dopuszcza się uzgodnienie innego terminu. Materiały przekazywane uczniom są własnością nauczyciela i nie mogą być powielane i/lub przetwarzane bez jego zgody.
Nauczyciele będą pracować z miejsca zamieszkania i pozostaną do dyspozycji uczniów zgodnie z planem lekcji. Kształcenie na odległość będzie miało charakter synchroniczny (zajęcia online w czasie rzeczywistym za pomocą narzędzi umożliwiających połączenie się z uczniami, z zastosowaniem platform i aplikacji edukacyjnych) lub asynchroniczny (uczniowie wykonują zadania zlecone przez nauczyciela w czasie odroczonym, w godzinach, które odpowiadają jego aktywności i możliwościom).
Warunki oceniania wynikające ze specyfiki nauczania na odległość
- Na ocenę osiągnięć ucznia nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i Internetu czy poziom jego kompetencji cyfrowych.
- W czasie pracy zdalnej nauczyciele wystawiają oceny bieżące za wykonywane zadania, w szczególności za: projekty, wypracowania, notatki, ćwiczenia, rebusy, quizy, itp.
- Nauczyciele w pracy zdalnej mogą organizować kartkówki, testy, sprawdziany ze szczególnym uwzględnieniem samodzielnego wykonania pracy przez ucznia.
- Nauczyciele w zdalnej pracy wskazują dokładny czas i ostateczny termin wykonania zadania, określając jednocześnie warunki ewentualnej poprawy, jeśli zadanie nie zostało wykonane w sposób prawidłowy lub zawiera błędy.
- Uczeń, który nie oddaje prac w terminie, otrzymuje ocenę niedostateczną. Jeśli przesłanką były trudności techniczne, po powzięciu takiej informacji nauczyciel wyznacza dodatkowy termin na oddanie pracy lub uzgadnia z uczniem i jego rodzicami (opiekunami prawnymi) inną formę sprawdzenia wiedzy i umiejętności.
- Przy ocenie cząstkowej (bieżącej) oprócz wiedzy i umiejętności brane pod uwagę są także takie czynniki jak: systematyczność i zaangażowanie ucznia, co ocenia nauczyciel.
- Przy wystawianiu oceny końcoworocznej z przedmiotu bierze się pod uwagę:
– ocenę śródroczną;
– oceny bieżące z II półrocza sprzed zawieszenia zajęć;
– oceny bieżące uzyskane przy zdalnym nauczaniu za okres od 25.03.2020 r. do czasu jego zakończenia;
– oceny bieżące po zakończeniu okresu zdalnego nauczania (w przypadku jego zakończenia przed terminem ustalenia oceny końcoworocznej). - Przy wystawianiu oceny końcoworocznej zachowania bierze się pod uwagę:
– ocenę śródroczną;
– postawę ucznia wg kryteriów zawartych w Statucie Szkoły;
– aktywność i systematyczność udziału w zajęciach prowadzonych zdalnie.
Drodzy uczniowie.
Wierzę, że w tych wyjątkowych warunkach pracujecie rzetelnie i na miarę swoich możliwości. Bardzo ważne jest, byście nauczyli się planować swoje działania i właściwie zarządzać czasem. Pamiętajcie o obowiązku codziennego przeglądania zakładki „Zadania domowe” i „Wiadomości” w e-dzienniku oraz logowania się do swoich grup na platformie Office 365. Brak aktywności będzie traktowany jako nieobecność, którą należy usprawiedliwić. Pozostańcie w domach, pamiętajcie o przestrzeganiu zasad higieny. Nie narażajcie zdrowia i życia swojego i swoich bliskich.
Szanowni Rodzice.
Dziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość, za wspieranie dzieci w zdalnej nauce. Zwłaszcza teraz, kiedy wielu z Państwa łączy swoją pracę zawodową z pomocą dzieciom w kształceniu. Zachęcajcie ich nadal do pracy własnej, do odpowiedzialności i uczciwości. Proszę jednocześnie o pozostawanie w stałym kontakcie z wychowawcami klas, zgłaszanie wszelkich potrzeb czy problemów, również w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego.
Koleżanki i Koledzy Nauczyciele.
Dziękuję Wam za zaangażowanie w organizację procesu kształcenia na odległość, za dotychczasowe wysiłki i aktywność, za wsparcie i wspólne poszukiwanie rozwiązań. Pamiętajcie też, proszę, że niektórzy uczniowie mają ograniczone możliwości i czas na realizację materiału, nie każdy ma dostęp do komputera. Wykażmy się zrozumieniem.
Jesteśmy w sytuacji szczególnej i wyjątkowo trudnej, ale jestem przekonana, że wdrożymy się w tę nową formę pracy, która w efekcie będzie dla nas wszystkich źródłem satysfakcji i sukcesów!
Z poważaniem,
Anna Trojanowska, dyrektor szkoły